Una mica de teoria
- Què entenem per llegir?
- Què entenem per escriure?
- La concepció constructivista.
Com escriuen els infants
- Descripció evolutiva del desenvolupament de l'escriptura - 1r nivell.
- 2n nivell.
- 3r nivell.
- 4t nivell.
- 5è nivell.
Així entenen el món de les lletres els infants
- Transcripció de la lectura d'una carta a la classe de primer.
- Transcripció d'una conversa al racó de biblioteca a la classe de 5 anys.
 
Bibliografia
- Llibres i revistes sobre ensenyar i aprendre a llegir i a escriure.
Altres webs
- Webs d'interès per al professorat.
- Webs d'interès per a l'alumnat.
Deixem que la lectura i l'escriptura que ens envolta entri a la classe
- Activitats relacionades amb l'organització de la classe.
- Activitats que permeten la comunicació entre les persones.
- Activitats relacionades amb l'ús científic de la llengua escrita.
- Activitats relacionades amb l'ús literari de la llengua escrita.
Experiències
- Muntatge d'una exposició dels treballs realitzats als tallers de cicle inicial.
I tu què en penses?
- Qüestionari amb algunes preguntes que ens poden ajudar a la reflexió.

Pàgina elaborada per Mª Rosa Mulas Lobato                     Darrera actualització: Abril del 2.000
Els treballs i les fotografies que es poden veure en aquesta pàgina han estat proporcionats per l'alumnat de les escoles "Emili Carles-Tolrà" de Castellar del Vallès, "Josep Gras" de Sant LLorenç Savall i "Estel-Guinardó" de Barcelona i han estat facilitats per les mestres Montserrat Martín, Montserrat Fons i per la pròpia autora de la pàgina.